Primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán, susține că nimeni nu va achita pentru nicio persoană în plus taxa de salubritate.
Aceasta se percepe în funcție de numărul de persoane care domiciliază într-o locuință.
Astfel, dacă într-un apartament sau într-o casă locuiește o singură persoană, aceasta va achita suma de 11,87 lei/luna taxă de salubritate, adică 142,44 de lei/an.
Dacă, de exemplu, într-o locuință locuiesc patru persoane, taxa de salubritate va costa de patru ori mai mult.
S-a pus și întrebarea “de ce apar trei persoane la fiecare imobil impozabil”. Este o cifră medie raportată la numărul de persoane care domiciliază într-o locuință în Târgu Mureș, algoritm folosit în multe din municipiile și orașele țării.
Ceea ce se schimbă față de anul trecut este acea declarație pe proprie răspundere pe care fiecare proprietar trebuie s-o depună către Primărie. Formularele tipizate de declarație fiscală sunt disponibile pe pagina de internet a instituției: https://www.tirgumures.ro/…/Impozite…/salubrizare/01.pdf
Documentul este editabil folosind programul Acrobat Reader.
Primăria recomandă depunerea declarației fiscale online la adresa de email: declaratii.salubrizare@tirgumures.ro sau prin poștă.
Referitor la taxa percepută pentru serviciul public de salubrizare, primarul Soós Zoltán precizează că, în conformitate cu prevederile Legii salubrizării nr. 101/2006, pentru asigurarea finanțării serviciului de salubrizare, utilizatorii serviciului casnici și noncasnici achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin:
– tarife, în cazul prestațiilor de care beneficiază individual, pe bază de contract de prestare a serviciului de salubrizare sau
– taxe speciale, în cazul prestațiilor de care beneficiază individual, fără contract. Astfel, consumatorii casnici și noncasnici care până în luna iunie 2020 achitau tariful de colectare deșeuri direct operatorului, lunar, începând cu 01 ianuarie 2021, o dată cu instituirea taxei speciale, nu mai plătesc operatorului, ci direct la Primarie acest serviciu, semestrial.
Soós Zoltán mai spune că “vechea conducere executivă și Consiliul Local au hotărât schimbarea modului de încasare a acestui serviciu prin renunțarea la tariful perceput pe bază de contract și perceperea taxei.
Prin urmare, vă rog ca prin intermediul președinților asociațiilor de proprietari, cât și prin Direcția Impozite și Taxe să vă informați corect asupra modului de percepere a taxei. Plata acestei taxe se va face corespunzător numărului de persoane care locuiesc în imobilul pentru care se achită taxa.
La fel se percepea și tariful în anii anteriori.
Menționez faptul că printr-o gestionare defectuoasă a acestui serviciu și atribuirea contractului nou de salubrizare, din luna iunie și până în decembrie 2020 costul acestui serviciu nu s-a achitat de către consumatorii casnici și noncasnici, acesta fiind suportat din bugetul local, contrar prevederilor legale.
Responsabil pentru această situație este Claudiu Maior, care printr-o semnătură pe un document înaintat asociațiilor de proprietari a renunțat la tarif.
Cade în sarcina organelor abilitate să cerceteze împrejurările în care s-a renunțat la tariful reglementat prin HCL și la neinstituirea taxei în timp util conform prevederilor legale.”