337 de angajați ai Primăriei municipiului Târgu Mureș nu se mai regăsesc în noua organigramă a instituției, lansată în consultare publică.
De asemenea, 22 de șefi din Primărie urmează să își piardă funcțiile.
În prezent, la 15 angajați există un șef de serviciu. În plus, la Primărie, șoferii nu sunt angajați pe posturi de conducători auto, ci de inspectori.
În același timp, secretarele unor direcții sunt angajate pe postul de șef serviciu.
Noua conducere a Primăriei își propune să scadă numărul angajaților de la 1.317, la 980, iar al personalului de conducere, de la 58 la 36.
Edilii au calculat că, în acest fel, se va realiza o economie de 3 milioane de euro.
Primarul Municipiului Târgu Mureș consideră că organigrama este supradimensionată, în special în ce privește funcțiile de conducere, gradul de ocupare a acestora fiind la nivelul maximal permis de lege (12% din numărul total de angajați).
Totodată, se dorește ca personalul să fie angajat corespunzător pe post, în urma promovării unor concursuri.
Noua organigramă propune reducerea cu circa 25% a personalului angajat la Primăria Municipiului Târgu Mureș și serviciile subordonate, cu accent pe reducerea funcțiilor de conducere.
Cei care nu doresc să se prezinte la concurs / nu vor lua concursul vor beneficia de toate drepturile legale, cu excepția acordării de salarii compensatorii.
Noua organigramă prevede și ca o serie de servicii și direcții să aibă personalitate juridică – Poliția Locală, Direcția Impozite și Taxe Locale, Administrația Serelor, Parcurilor și Zonelor Verzi – ceea ce înseamnă că vor funcționa după un buget prestabilit, dar vor trebui să aibă și venituri proprii.